Flag Counter

wtorek, 20 października 2015

Wiersze dla zmarłych dziadków

CZUWAJ NADE MNĄ
Nagrobne medaliony błyszczą w ciągu dnia.
W jednym z tych grobów leży moja babcia.
Gdy byłam mała, ona mnie zabawiała
i do snu piękne bajki opowiadała.
Często na kolanach jej siadałam,
ze swoich problemów i kłopotów się zwierzałam.
Mądre rady dawała mi, gdy tego chciałam.
Była dla mnie ostoją dnia codziennego
i pokrzepieniem serca mojego.

Nastała starość i niebiańska śmierć ją zabrała.
Mimo, że tak bardzo życie swe kochała.
Teraz spoczywa w marmurowym, zimnym grobie,
lecz zostawiła pamiątkę po sobie.
W pamięci bliskich, którzy ją znali.
Jej dobroć, troskę w życiu wychwalali.
Teraz w ich sercach pamięć o niej będzie trwać.
Anielska siła z niebios daje znać.
Czuwaj nade mną babciu kochana moja.
Modli się o to, w żalu wnuczka Twoja...
Margit34
DLA BABUNI
Podniosła powieki zmęczone życiem,
Pokazując piękne oczy,
w których błyszczał promyk młodości.
Tylko ciało było już nie to samo.
Na twarzy rysowały się zmarszczki-
Patrzyła w dal uśmiechając się nieśmiało.
O czym myślała i dlaczego po policzku jej łza spływała?
Na twarzy rysował się żal, żal, że to już ten dzień-
Dlaczego czasu nie można cofnąć?
Tego dnia nic nie mówiła-
patrzyła ciągle w dal
przeczesując od czasu do czasu swoje białe włosy.
Dziś wiem, że żegnała się ze światem.
Nad ranem jej oczy zgasły, serce przestało bić.
Tęsknię za nią.
Dobrze, że nie muszę wiecznie żyć...
DZIADKU
wiem że teraz jesteś w niebie
lecz bardzo brakuje mi ciebie
Gdy odszedłeś byłam bardzo mała
ale zawszę będę cie wspominała
Zapamiętałam tylko twój uśmiech szczery
i jak razem chodziliśmy na spacery ..
wiem że bardzo mnie kochałeś
i zawsze do snu bujałeś
Byłeś bardzo wytrwały
tylko te choroby cię dobijały
Narazie jesteś w mym sercu
a ty zawsze przy mnie w każdym miejscu...
PAMIĘĆ O DZIADKU
Teraz masz zamknięte oczy,
Nigdy już ich nie otworzysz.
A jeszcze niedawno bił z nich blask;
Uśmiech nie znikał z Twojej twarzy.
Nawet kiedy ciało przeszywał ból .
Nigdy nie zapomnę Chwil spędzonych razem.
Pamiętam i nie chcę zapomnieć.
Nie zapomnę również ostatniego pożegnania.
Wraz z wiekiem trumny,
Zamknęła się cząstka mej poranionej duszy.
Pamiętam,
Nigdy nie zapomnę;
Bo tęsknie,
Bo kocham,
Bo dalej widzę Twoją radosną twarz.
Meraja
























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz