Flag Counter

wtorek, 13 października 2015

Epitafie,cytaty,sentencje o zmarłych

Widząc nagrobki, choć się w proch trupy rozsuły,
Jakiejż pychy nie znaczą pisane tytuły?
Kiedy żywszy, nie mając żadnej cnoty w sobie,
Tysiącem ich po śmierci na kamieniu skrobie,
Chcąc wsławić u późnego imię swe potomstwa;
Żyjąc by tak wielkiego musiał wstydzić kłamstwa,
Umarły nie dba, przeto tytułów nie skąpi.

A śmierć jest tak punktualna,
że nie zawsze w porę

Aniołkiem Byłaś na ziemi,
Aniołkiem jesteś w niebie.
Módl się za nami wszystkimi,
Bo nam tu smutno bez ciebie
Ave Maria 
Błogosławieni,
którzy umierają w Panu 
Boże bądź wola Twoja
Boże zbaw
Bóg jest miłością
Bóg tak chciał

Boże nie bądź mi sędzią
ale zbawicielem
Co tak bardzo kochaliśmy
Dziś w grobie się mieści
Co najdroższe Bóg zabrał
A nie zabrał boleści
Czeka na zmartwychwstanie 
Cześć jego pamięci

Dla ludzi za wcześnie,
dla Boga w sam raz
Dłoniom daleko,
sercu zawsze blisko

Dobra jest śmierć,
gdy się żyło na krzyżu.
Doświadczony cierpieniem
Ratuj się wiecznym zbawieniem
Drzewa nie szumcie
Ptaki nie śpiewajcie
Mojemu Bratu
W śnie nie przeszkadzajcie
Dzieli nas tylko czas

"Garstka popiołu ziemią przykryta
ostatnia resztka człowieka
koleją życia stłoczona
po znoju nagrody tu czeka."
Groby wy nasze, ojczyste groby,
Wy życia pełne mogiły,
Wy nie ołtarzem próżnej żałoby,
Lecz twierdzą siły.

Jak gwiazda gdy nagle gaśnie w oddali
tak ty z pośród nas znikłaś
Smutniśmy zostali..
Jako pierwiosnek zabłysnął,
A już go kamień grobowy przycisnął.

Jezu, pod krzyż Twój składam skarb swój
Jezu ufamy Tobie
Jezu w Tobie pokładam nadzieję moją
 
Jeśli los w to miejsce sprowadzi Polaka,
Niech czułą łzę uroni na grobie rodaka,
Co cnoty i Ojczyzny miłość w serce wszczepił
I dla niej sił starganych tutaj nie pokrzepił.

Krótkim życiem
długi żal rodzicom zostawiła.

Me życie o niebie śniło
Sercu nadzieję spotkało
Z uśmiechem na ustach płakało
Ze łzami odeszło i istnieć przestało

Można odejść daleko
i zawsze być blisko
Módlmy się za jego duszę
 
Można odejść na zawsze
by stale być blisko
Na zawsze w naszych sercach

Nie umiera Ten,
Kto Jest w pamięci naszej

Nie szukajcie mnie tu
lecz w sercach waszych
Niech spoczywają w pokoju
 
Non omnis moriar (łac.
Nie Wszystek umrę…)
 
Odszedłeś.
W żalu serca nasze,
w Bogu ukojenie.
Ojcze, nade mną płakać nie potrzeba,
Moja niewinność wzniosła mnie do nieba.

Pamięć droższa od słów
Pamięć nie umiera

Piękne chwile,zostały w mojej głowie,
Co teraz robić?,wiem nikt mi nie powie,
Aby nie zapomnieć,napisane memoria,
Koniec...bo to przykra historia,
Widzę gdzie obecnie się znajduje,
Źle z tym wszystkim dookoła się czuje,
Naprawdę boli nad sobą się nie lituje,
Do Ciebie dążę,tylko Ciebie oczekuje!
Wszystkie dni,Tyle chwil,
Znów mi się śnisz,W ciszy gdy Ty jesteś blisko,
Moje serce,Twoim miejscem,
Jedno przejście, chciałbym więcej
Pod krzyż Twój
O Panie Nasz
ukryliśmy skarb nasz.
Jezu pod Krzyż Twój
Złożyliśmy skarb swój.
Pokój jego duszy
 
Postać tak znana i DROGA
co noc przed oczyma mi staje
i widzę dzieciństwo od nowa
i MATKĘ co rady mi daje
i chcę podziękować za wszystko
jak tylko najprościej potrafię
wyciągam jak dziecko swe dłonie
i trafiam na JEJ FOTOGRAFIĘ.

Powiedz mi najdroższy,
skąd mam Cię Wyglądać
-czy ze wschodu, czy z zachodu,
czy z tej północy -ja za tobą, synu,
wypłakałam oczy.
Powiększył grono aniołków 

Pozostawiłeś nam nie tylko smutek,
ale i swą miłość.
Prosi o modlitwę
 
Prosi o westchnienie do Boga
 
Prosi o Zdrowaś Maria
 
Prosi o zmartwychwstanie
Przeszła i zgasła
Jak promień słońca
ta ukochana
i ta kochająca
Przychodzę westchnąć na mogile
W której spoczywasz mężu drogi
Ach! znikły jasne szczęścia chwile
Odkąd śmierć weszła w nasze progi

Przyszedłeś na świat by nauczyć nas miłości,
odszedłeś, byśmy podęli swoją nicość
 

R.I.P.

Rozłąka jest naszym losem,
spotkanie naszą nadzieją.

Rozpacz i pustka zostały po Tobie
A dla nas tylko łzy na Twoim grobie

Rozstałaś się córko,
na czas dłuższy z nami.
My mogiły twej pilnując,
zraszamy ją łzami.

Są ludzie i chwile,
których się nie zapomina .
Spoczywaj w Bogu 
Spoczywaj w pokoju
 
Spoczywają w nadziei
 
Śpij Aniołku Kochany
na czas krótki nam zesłany
Taka była wola Boża
Uleciałeś znów w przestworza.

Śpij Kochanie Snem Anioła
Tam Cię  Zbudzić Nikt Nie Zdoła
Śpij Mateczko Snem Anioła
Nikt z nas zbudzić cię nie zdoła
Ani łzy nasze, ani westchnienia,
Nie obudzą cię z uśpienia.
Śpij Tatusiu kochany
Tak przedwcześnie nam zabrany
Śpij w pokoju
 
Śpij z aniołkami
Śpisz cicho nasza szczebiotko złocista
Marzysz to pośród swej malutkiej groty,
Do snu Ci szumi ta trawa falista,
Bezdenny ból nasz i nieme tęsknoty.

To płacze serce tak cichutko łka,
a w smutnym oku zastygła łza.
To płacze serce nad losem swym,
odeszło szczęście i Ty wraz z nim.
Tu oczekują zmartwychwstania

Ty, coś zginął dla idei
Chwała ci...
Boś padł w progu Twej nadziei
Nie czekając swej kolei
Jasnych dni...

"Ukochany nad życie pełnia życia siły
Spocząłeś snem wiecznym wśród cichej mogiły.
Bolesna nam bez Ciebie będzie życia droga.
Lecz kiedyś śmierć nas złączy u stóp Pana Boga."
W tobie Boże ufność i nadzieję mamy

Wicher śmierci cię zerwał i rzucił w błękity
jak kwiat czerwiem toczony choć ledwie rozwity
duch uleciał, ty cicho pod ziemią macierzą
ległeś i serca nasze i łzy tutaj leżą.
Wieczny odpoczynek racz im dać Panie
Witaj Krzyżu Zbawienia
Wola Twoja Panie
Wszystko na świecie prędko przeminie
płomienie zgasną, woda przepłynie
przeminie radość i to co boli
czasy nieszczęścia i niedoli
Minęło szczęście przyszło cierpienie
a pozostało tylko wspomnienie.

Zabłysłaś jako szczęście
urojenie złote
I zgasłaś zostawiając
łzy, ból i tęsknotę
Zaledwie że nam promyk nadziei zabłysnął,
Już cię kamień grobowy przycisnął.
Radość gdyśmy cię mieli, nierówna boleści,
Jaka się po Twej stracie w naszym sercu mieści.
Zgasłaś mały aniołku
jak kwiat majowy
Nic nie chcąc od tej ziemi
Nad kamień grobowy.

Zginął syn jak lilii kwiat
Nam pozostał w sercu bolesny ślad.
 Znikłaś nam z oczu
na wieczne sny
zostawiłeś nam smutek
i gorzkie łzy

Znikłeś wśród nas szczęście drogie
Jak nikną w słońcu ranne mgły
Frunąłeś w wyższe krainy
Nam pozostawiłeś ból i łzy
Zwiędłaś jak róża, gdy ją mroźny wiatr zawieje,
Ciężką ojcowskie serce okrywszy żałobą;
Tę mi jedną w starości zostawiasz nadzieję,
Że wkrótce pójdę za tobą.

Życie krótkie jest jak westchnienie
paląc się Twoim płomieniem.
Czemu wielki Boże mój
musisz gasić płomień swój?
Żyłaś niedługo, cierpiałaś wiele
spoczywaj w pokoju nasz słodki aniele
odeszłaś od nas choć było ci wcześnie
i słonko ci zaszło choć był dzień jeszcze

Żyłem bo chciałeś,
umarłem bo kazałeś
zbaw bo możesz.

"Bóg widzi śmierć inaczej niż my,
my widzimy ją jako ciemny mur,
Bóg jako bramę..." 
W. Flex
„Ci, których kochamy nie umierają nigdy,
bo miłość, to nieśmiertelność”…...
Emily Dickinson
"Ja jestem drogą, prawdą i życiem.
Nikt nie przychodzi do Ojca
inaczej jak tylko przeze mnie" 
św. Jan
"Ja jestem światłością świata.
Kto idzie ze Mną, 
nie będzie chodził w ciemności,
lecz będzie miał światło życia"
św. Jan
„Kochać kogoś,
to jakby powiedzieć mu:
nie umrzesz”…...
Gabriel Marcel
"Lepiej jest umrzeć,
kiedy człowiek chce żyć,
niż umierać wtedy,
kiedy człowiek chce już tylko umrzeć."
Erich Maria Remarque (Paul Remarque)
"Można Odejść na zawsze,
by stale być blisko..." 
Ks. J. Twardowski
"My nie umrzemy nigdy ...
Umiera tylko czas. Przeklęty czas ...
Kiedy kochamy,
stajemy się nieśmiertelni i niezniszczalni, 
jak bicie serca, jak deszcz lub wiatr…"
Erich Maria Remarque
"Nie żyjemy,aby umierać...
ale umieramy,aby żyć wiecznie" 
M. Buchberger
"Nikt z Nas nie żyje dla siebie
i nikt nie umiera dla siebie;
jeżeli bowiem żyjemy, żyjemy dla Pana;
jeżeli zaś umieramy, umieramy dla Pana.
I w życiu więc i śmierci należymy do Pana" 
Rz 14,7-8
"Odeszłaś cicho, bez słów pożegnania.
Tak jakbyś nie chciała, swym odejściem smucić...
tak jakbyś wierzyła w godzinę rozstania,
że masz niebawem z dobrą wieścią wrócić" 
Ks. J. Twardowski

„O ludziach mówi się tyle dobrych rzeczy na pogrzebach,
że robi mi się przykro, że ominie mnie mój”…...
Garrison Keilor

„Pan Bóg zabiera człowieka wtedy,
gdy widzi, że zasłużył sobie na niebo”
Jan Grzegorczyk
"Są chwile, by działać i takie,
kiedy należy pogodzić się z tym,
co przynosi los..."
Paulo Coelho

Śmierć jest oddzieleniem się duszy od ciała.
Platon

„Śmierć jest jedynie przebudzeniem ze snu”…...
Platon Gnoza
„Śmierć nie jest kresem naszego istnienia.
Żyjemy w naszych dzieciach i następnych pokoleniach.
Albowiem to dalej my, 
a nasze ciała to tylko zwiędłe liście na drzewie życia”
Albert Einstein

"Śmierć to stacja,
na której przesiadamy się do następnego pociągu.
Zmienia się wygląd wagonu,
ale podróż trwa nadal…"
Kazimierz Matan

" Śmierć ukochanej osoby okrada nas
z niezbędnego wewnętrznego ciepła.
Albo może zdmuchuje stały płomień piecyka,
wygaszając palnik."
Jonathan Carroll
"Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą..." 
ks. J Twardowski

„Tym co pozostają tutaj z garbem bólu,
Jedyną pociechą jest cisza i pamięć...
Oszczędźmy im cierni pytań i rad,
Bo oni są mrokiem okryci w środku dnia,
i Wciąż wpatrzeni w bliznę ziemi nad grobem...”
Małgorzata Tuora
"Umarłych wieczność dotąd trwa,
dokąd pamięcią im się płaci" 
W. Szymborska

„Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć
A nie jeden z tych, którzy umierają,
zasługuje na życie.”…...
John Ronald Reuel Tolkien
"Wszystko tak szybko przemija
i nim się spostrzeżemy,
dobiliśmy już do kresu życia..." 
R. Mayer

"W momencie śmierci bliskiego
uderza człowieka świadomość
niczym nie dającej się zapełnić pustki…"
ks. Józef Tischner
"Żal że się za mało kochało, że się myślało o sobie
Choćby się łzy wypłakało, to teraz wszystko za mało..." 
ks. J Twardowski
„Żegnając przyjaciela, nie płacz,
ponieważ jego nieobecność ukaże ci to,
co najbardziej w nim kochasz”…...
Khalil Gibran
„Życie to czas, w którym szukamy Boga.
Śmierć to czas, w którym Go znajdujemy.
Wieczność to czas, w którym Go posiadamy”…...
Św. Franciszek Salezy
„Życie to prolog.
Śmierć jest początkiem czegoś większego,
nie końcem”…
Nieznany
"Bo w świecie ducha nie ma pożegnania..."
„Boże pozwól im na udział
w szczęściu wiecznym.”
"Bóg jest wiecznością – życie chwilą"
"Bóg tak chciał"
"Bóg widzi
– czas ucieka
– śmierć goni
– wieczność czeka"
"Bóg zabrał wszystko, 
lecz nie zabrał boleści"
„Boże, daj mi pogodę ducha
abym godził się z tym,
czego zmienić nie mogę…”
"Boże Tobie się oddaję"
"Ci których kochamy nie umierają nigdy,
bo miłość to nieśmiertelność"
"Co mnie spotkało, 
Ciebie nie minie.
Ja jestem w domu,
a Ty w gościnie."
"Co mnie spotkało was nie minie,
Ja jestem w domu a wy w gościnie."
"Co najdroższe w tym grobie się mieści."
"Czas mija, a ból i tęsknota pozostają."
"Czas przemija,
a miłość jest wieczna."
"Czekają na zmartwychwstanie."
"Dla świata byłeś tylko cząstką,
dla Nas całym światem"
"Gdy gaśnie pamięć ludzka,
dalej mówią kamienie."
”Gdy serce bić przestaje,
szum wiatru, 
ptaków śpiew tylko pozostaje.”
"Jak trudno żegnać kogoś,
kto jeszcze mógł być z Nami..."
"Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem,
kto wierzy we mnie, nie umrze na wieki."
"Jest taki ból o'którym lepiej nie mówić,
bowiem najlepiej wyraża go milczenie"
"Każdy człowiek,
nawet najskromniejszy,
zostawia ślad po sobie,
jego życie zahacza o przeszłość
i sięga w przyszłość..."
„Kto wierzy, żyć będzie”
„Ludzie żyją tak długo, jak długo inni pielęgnują
pamięć o nich myśląc i kochając.”
„Matko Boska, przyjmij mnie w opiekę swoją.”
„MEMORABILIS”
„Godny pamięci”
„Mieć kogoś bliskiego 
i stracić to jak kupić szczęście
i łzami zapłacić”
„Miłość nie kończy się u bram śmierci
żyjecie kochani w naszych sercach i pamięci.
Dłoniom daleko, sercu zawsze blisko”
"Można odejść na zawsze i stale być blisko."
"Nawet ciemność nie jest ciemna Panie,
bo przed Tobą noc jak dzień jaśnieje..."
„Nie pytam, Cię, Boże Dlaczego go zabrałeś,
lecz dziękuję za to, że nam go dałeś.”
"Nie tracimy tych których kochamy,
bo możemy ich kochać w tym,
którego nie tracimy nigdy"
"Nie umiera ten, 
kto trwa w pamięci żywych."
"Odchodzimy w chwili,
kiedy moglibyśmy rozpoczynać życie..."
"Odszedłeś tak nagle,
pozostawiając smutek i wielki żal...
A chcielibyśmy tak wiele dokonać.
W naszych sercach trwać będziesz na zawsze"
"Odszedłeś tak nagle,
że ani uwierzyć,
ani się pogodzić..."
"Odszedłeś, ale żyjesz w sercach naszych"
"O Mój Jezu Ufam Tobie."
"Ostatnia godzina za wcześnie wybiła 
lecz wola Boża tak uczyniła."
"Otrzyjcie już łzy – zmartwychwstaniemy."
"Pamięć pozostała"
Pan Światłem i Zbawieniem Moim
"Panie! Bądź wola Twoja."
"Panie, daj Im zmartwychwstanie."
"Pod Krzyżem Twoim składamy rodziców swoich."
„Pokój Ci wieczny 
W cichej krainie,
gdzie ból nie sięga,
gdzie łza nie płynie,
gdzie słyszysz
Boga głos serdeczny
Pokój Ci wieczny”.
"Pokój Wam wieczny w cichej krainie."
"Policz Jezu na ziemi cierpienia,
niech będą kroplą dla naszego zbawienia."
"Powiększył grono aniołków."
"Pozostaniecie na zawsze w pamięci."
"Prosi o Zdrowaś Mario"
"Przeprowadziła się do Tego,
który nikim nie gardzi i nikogo nie opuszcza."
"Rodzina opłakuje rzewnymi łzami,
westchnij przechodniu i Ty z nami"
„Rozłąka jest naszym losem.
Spotkanie naszą nadzieją.”
"Są chwile, by działać i takie,
kiedy należy pogodzić się z tym,
co przynosi los..."
"Są chwile i ludzie których się nie zapomina"
„Serce złote miałaś, od życia dużo chciałaś,
zawsze z czułością o nas dbałaś.”
„Słoneczko nasze śpij tu w spokoju.
Bóg zrządził nagłej rozłąki czas.
Przyjdzie dzień taki, po życia znoju,
że Bóg znów razem połączy nas"
"Spoczywaj z Bogiem"
"Stąpasz wśród gwiazd korytarzy 
I nawet Ci się tu wracać nie marzy 
Bo Twój nowy świat jest tak daleki… 
Niech Cię Pan Bóg swoją 
miłością otoczy Na wieki…"
„Śmierć boli nie tych, którzy odchodzą, 
Lecz tych,co wśród żywych pozostają.”
"Taka była wola Boża."
„Tak krótko żyłem,
a tak żyć chciałem.
Bóg tak chciał,
odejść musiałem.”
"Tam gdzie jest miłość śmierć nie istnieje."
„Ten którego opłakujemy, nie jest nieobecny,
lecz tylko niewidoczny,
jego oczy promieniejące chwałą
odbijają się w naszych oczach pełnych łez.”
"Tobie Panie Zaufałem."
"Trudno jest powiedzieć
- żegnaj na zawsze komuś najbliższemu"
"Twoja wola stanie się Panie."
"To tutaj mogiła całe nasze szczęście przykryła."
"Ty żyjesz chociaż martwe masz powieki,
bo w sercach bliskich trwać będziesz na wieki."
"Umiłowani Bogu umierają młodo."
"Wieczność czeka,
czas ucieka "
Jan Paweł II
"Wieczny odpoczynek racz Jej dać Panie"
"W daleką podróż zabrał Cię Bóg.
Jedną nadzieję Nam dając,
Że kiedyś przekroczą, też Niebios próg,
Ci, którzy tutaj w bólu zostali..."
„W krainie życia ujrzę dobroć Boga,
bo w domu Ojca jest mieszkań wiele.”

"W krzyżu cierpienie, w krzyżu zbawienie."

„Z królestwa spokoju i łagodności
Pan Cię wezwał.
Czuwaj nad swoimi bliskimi,
którzy zawsze o Tobie myślą.”

„Zabrałeś nam o Boże Dziecinę kochaną
i żyć każesz z krwawą w sercu raną.
Daj siły krzyż dźwigać błagamy Ciebie,
daj wiarę, że kiedyś połączysz nas w Niebie.”


„Zamknęły się ukochane oczy,
Spoczęły spracowane ręce,
Przestało bić kochane serce.”

"Zaufałem twemu miłosierdziu"

Złote serce miałeś,
wiele odżycie nie chciałeś,
z czułością o nas dbałeś
i taki w naszych sercach zostaniesz.”
"Zmarł z Nadzieją Zmartwychwstania"

„Zniknąłeś mi z oczu na wieczne sny,
Zostawiłeś mi smutek i gorzkie łzy.”
"Zniknąłeś nam z oczu ale, nie z serc"

„Żal nasz bezmierny,
cicha łza się sączy, ucichnie wtedy,
kiedy Bóg nas złączy.”

"Żyjecie w sercach naszych."
"Żyłaś dla Nas,
kochałaś wszystko cicho zasnęłaś."









































































































































































































































































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz